Nowa generacja ciężarówek DAF
DAF Trucks na targach w Hanowerze zaprezentował szereg innowacji w swoich nowych modelach ciężarówek XD, XF, XG i XG+. Nowe pojazdy mają ulepszoną aerodynamikę, przeprojektowane układy napędowe i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Dzięki tym zmianom DAF obiecuje oszczędność paliwa od 10% do 13% w porównaniu do poprzedniej generacji.
Układ napędowy, wyposażony w silniki PACCAR-11 i PACCAR-13, ma nowe ustawienia zaworów, dwudrożną pompę płynu chłodzącego i dwucylindrową sprężarkę powietrza ze sprzęgłem. Zmiany dotknęły także turbosprężarki i systemu EGR. DAF rozwiązał także problem z wtryskiwaczami, wprowadzając nowe.
Szybkie rozwiązania problemów
Nie tylko awarie wtryskiwaczy, ale każda inna usterka może przynosić przewoźnikom znaczące straty. Przy niskich marżach pojazdy muszą być prawie nieustannie w eksploatacji. Jeśli przewoźnicy chcą rozbudować swoje floty, ESKA Finance oferuje małym i średnim firmom efektywne formy finansowania zakupu ciężarówek.
Ulepszenia tylnej osi
Lista innowacji obejmuje także tylną oś SR1344. Dzięki nowej konstrukcji zębnika, zapewnia większą wytrzymałość, odporność i pozwala na osiągnięcie maksymalnej mocy silnika PACCAR MX-13, czyli 390 kW (530 KM). Według DAF, zmiany w strategii skrzyni biegów oraz optymalizacja silnika zmniejszają prędkość obrotową o 7% przy stałej prędkości (950 zamiast 1 030), w zależności od konfiguracji. Zmiany te również zredukowały hałas w kabinie. Strategia zmiany biegów poprawiła również komfort jazdy dzięki płynniejszemu przełączaniu biegów.
Dla wersji 4x2 i 6x2 system kamer DAF Digital Vision (zamiast tradycyjnych luster), predykcyjny tempomat i opony o niskim oporze toczenia stają się standardem. Pakiet aerodynamiczny oraz 10-letnia subskrypcja PACCAR Connect są teraz także standardem. Pojazdy otrzymały również zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.